torsdag 10 januari 2008

Saltslut och Flyleafstart

Igår hade jag mitt kanske sista saltmöte. Om jag inte lyckas vara ledig på min jobbhelg, när det förhoppningsvis blir budgetmöte. Det känns sorgligare än vad jag trodde det skulle göra. Det är ju inte så att varje möte har varit värsta partyt, men jag har ändå trivts i uppgiften. Ha lite koll, känna sig lite viktig (hm, har jag egentligen bara storhetsvansinne? :P)... Jag fick i alla fall känna att jag gjorde nåt där jag behövdes, hålla ihop trådar och så. Jaja, jag märker nog inte av det så mycket när det väl är borta. Det känns lite otur bara att det ska komma nån som ska ge koll på vad salt egentligen ska göra först nu, och inte för två år sen. Lyx för nya styrelsen om dom verkligen får fatta vad dom ska göra! :)

Min bror har kommit hem från USA, och där införskaffade han mig en skiva! :D Det var jag som hade beställt den, och det är jag som betalar, men den går inte att få tag på i Sverige vad jag vet, så jag är glad! :) Flyleaf är det. Nu sitter jag och lyssnar på cdspelaren med bäst ljud i huset, jag är ensam hemma, så det stör ingen. Snart ska jag gå till J, och imorgon blir det frukost på café, sist jag gjorde det tror jag var i Chicago. Det var ganska längesen. Lyx att göra det i sundsvall och träffa hela gänget igen! :D Pulkaåkningen i måndags var en hit också.

Jag funderar på att låta en av mina löner gå till välgörenhet, jag behöver nog inte så mycket pengar som jag kommer tjäna. Ett tag funderade jag på att jobba en hel period och bara behålla en liten månadspeng, men sen blev jag snål och egoistisk igen. Jag vill ju göra så mycket, varför ska jag betala andras mat när det innebär att jag måste skippa nånting jag vill göra bara för kul? Eh, kanske för att dom dör annars? :S

I'm so sick,
Infected with where I live
Help me live without this selfishness

Och så lite mer Flyleaf:

Here I stand, empty hands
There You stood, holding me
Waiting for me to notice You
But who are You?
You are the truth
Saving my life
My hands are open, and you are filling them
Hands in the air

...And I see You
I'm alive, I'm alive, I'm alive!
I can feel You all around me
Thickening the air I'm breathing

Fully alive, more than most
Ready to smile and love life
Fully alive
And she knows how to belive in future!

Inga kommentarer: