lördag 5 januari 2008

Nästan jullov!

Jag är jätteförkyld. I början av veckan (som inte var lika mycket början av veckan som jag trodde eftersom jag var helt övertygad om att det var måndag när det var tisdag, tisdag när det var onsdag, och på torsdagen var jag bara allmänt förvirrad) försökte jag bara skylla på att jag hade en överansträngd hals, men när jag en morgon vaknade med snor i hela huvudet förstod jag att det var kört. Och efter att ha jobbat till fyra imorse mår halsen inte dirket bättre, så nu sitter jag iklädd mjukiskläder och halsduk och dricker honungsvatten. Det är skönt, då hostar jag inte längre så halsen blir alldeles utsliten.

Men fast jag är förkyld så var min gårdag väldigt härlig! Jag har läst en bok, frossat i choklad med gott samvete (dels eftersom mamma hade sagt "jag vet inte om du har mycket choklad redan, men det finns massor i källaren om du vill ha!", en normal reaktion för mina föräldrar skulle annars vara att helst ska ingen äta den chokladen, eller vi kanske måste bjuda hem massa gäster så vi blir av med den snart, eftersom vi inte vill bidra extra till att våra barn blir överviktiga i förtid eller onyttigare än vad dom är eller nåt sånt. Okej, nu var jag kanske lite väl hård mot dom, men det brukar inte komma inbjudningar på "ät hur mycket du vill!" i alla fall.), varit duktig och spelat cello och pluggat repliker, och sedan gått på bio med Joe och våra föräldrar. Att gå på bio med föräldrar gör det hela mycket mer ekonomiskt, vilket är mycket trevligt. Sen var det middag i lågenheten innan jag var tvungen att avlägsna mig mot jobbet. Trist att avsluta mitt i, men det var lugnt på jobbet, så jag hade massa tid att läsa bloggar :) Men ni kan vara lugna, för att jag inte ska visa några bloggar för alla enirojobbare (eftersom alla googlesökningar och inknappandes av adresser sparas) så söker jag på google på något väl valt ord, vilket gör att ingen kan gissa vad jag egentligen är ute efter, och sen kan jag klicka mig vidare. Känner mig så smart, haha :P

Och på måndag blir det pulka! :D Woho vad roligt :) jag är typ lika förkyld nu som jag var sist det var pulka, men på måndag är jag förhoppningsvis bättre :)

Jag får lite jullovsstämning ändå, fast jag jobbar :) Men oj vad nervös jag är inför teaterträffen imorgon... :S

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej världens längsta parentes? :P

(Aha, ett litet instick, sånt är alltid trevligt och visar på att skribenten har djupare tankar med det hela. Men det tar nog slut snart, typ nu. Eller nu. Fast är det längre än den här meningen också börjar ju sansen med det hela bli möjlig att ifrågasätta så nu är det nog slut. Nähä, men nu då? Caramba, skymtar jag inte en slutparentes! 5 rader ner. Well, det är ju inte lästvång direkt så man ska väl inte gnälla. Nu får det vara nog. Faktiskt.)

Oj, sa jag att jag var drygast i världshistorien ;)? Hoppas halsen blir bättre och att du tar teatermänniskorna med storm och fortsätter blogga såhär fantastiskt :) God fortsättning!

Ge Mig Lite Frisk Luft Tack sa...

Det är så roligt att skriva parenteser, då vet man att den som läser själv kan ta ansvar för att hänga med. Det går ju alltid att läsa om och börja om från början. När man pratar är det inte lika lätt, och då får man själv se till att personen man pratar med inte glömmer bort vad man egentligen pratade om. Så jag passar på att parentesa här ;)

God fortsättning du med! :)