torsdag 17 januari 2008

Väntan

Det känns som om jag har varit ledig i tre dagar nu, men egentligen har jag bara varit ledig en hel dag. Men i tisdags slutade jag 12, så jag var hemma tidigt, och idag börjar jag halv fem, så jag får sovmorgon och hinner med dag innan också. Men jag har inget att göra! Jag har suttit framför datorn typ hela dagarna, men utan särskilt mycket att göra.

Eller jo, i tisdags så skrev jag verksamhetsrapporter för salt, det kändes i alla fall som om man gjorde nånting som behövde göras. Jag insåg att det var jättelängesen jag använde word, känns konstigt med tanke på att jag använde det typ jämt förut. Så det var ett kärt återseende.

Den här veckan har det känts som om jag bara väntar ut tiden. Först väntade jag på min ledighet, sen väntar jag på att komma på nåt att göra, och på att familjen ska komma hem så det blir kväll och jag tvingas göra nåt annat eftersom vi bara har en dator i huset för tillfället. Nu väntar jag på att det ska bli dags att gå till jobbet (en halvtimme kvar nu), och jag vet att jag bara kommer att vänta efter först min rast och sen när jag slutar när jag väl kommer till jobbet. Men det blir skönt att gå.

När jag väl kommer hem kommer jag ha lite att göra, typ äta nånting, borsta tänderna och gå och lägga mig, sen är det jobb igen där jag väntar på rast och sluttid. Sen kommer jag vänta på herman, men det blir nog roligt i alla fall! :D Sen kommer den efterlängtade (?) lediga helgen, då jag inte heller vet vad jag ska göra, det finns en risk att lördagen blir en väntan på söndagen, men jag ska försöka avstyra det! På söndag ska jag i alla fall bli en riktig EFS-are, då har jag en aktivitet, woho! Och sen är arbetsveckan igång igen...

Jag måste verkligen bli bättre på att hitta på saker när jag inte har massa möten som massa andra planerar in, förra veckan var rena drömmen med möten tre dagar på raken! :) Men nästa vecka blir bättre än den här, mer jobb och ekumensikt bönedygn mitt i veckan. Och så Skvaderdag på lördagen, då ska jag dit och låtsas som om det fortfarande är mitt hemma! :D Ska bara vänta en vecka och två dagar...

Inga kommentarer: