måndag 19 mars 2012

Att lyssna eller rycka

Jag är så trött att jag inte vet om jag klarar att åka på orkestern. Så trött så att det suger i alla muskler, och hjärnan är liksom frånkopplad. Problemet är bara att jag kanske inte hinner åka på orkestern nästa vecka, och två veckor borta är inte riktigt ultimat inför annalkande konsert. Jag kan nog knappt vara med under repen på konserthelgen heller. Och en annan som spelar samma stämma som jag är borta idag också. I en låt där cellostämman är delad, så vi är bara tre från början. Om jag inte kommer blir det bara en där. Men i såna fall måste jag åka NU. Gha, beslutsångest. Kommer jag ens kunna bidra med någon enda rätt ton? När det känns som att jag knappt orkar lyfta armen?

Nej, nu har jag nog missat bussen, jag tror jag tar och funderar tills nästa går, och så får jag komma fem minuter sent i såna fall. Är det här ett sånt tillfälle då man bör lyssna på kroppen för att få lite mer energi eller då man bör rycka upp sig för att få mer energi?

Inga kommentarer: