torsdag 8 mars 2012

Om beröm och ett lovande avslut på veckan

Inom loppet av ett dygn har jag fått beröm via mail från två främlingar. Det fick mig att växa typ två meter kändes det som. Och så kände jag mig vuxen och bra och mogen och ansvarsfull och massa bra grejer. Som att jag kan leva upp till den titel jag skrev under med. Trots att berömmen egentligen bara bestod i att säga tack för informationen och jättebra att du har fått kontakt med den och den och jag fick så trevligt svar förut, så jag frågar dig igen. Tänk att det kan vara så lätt att sprida lite positiv stämning. Jag blev så i gasen att jag kanske överfyllde ett mail av jättebra! och kanon! när någon skickade mig ett mail som underlättade min vardag en aning. Men hellre ett bra för mycket än för lite tror jag i alla fall.

Imorgon är det fredag, jag har den sista labbdagen för veckan, det är roligt att labba, jag har en bra labbpartner, det är inte den sista labbdagen totalt, den trängsel som har varit i labbsalen kommer att halveras, jag ska gå på opera med mamma som kommer upp, sen åker jag till morfar med mamma och pappa. Känns som en mycket bra dag! Alldeles underbar rent utav. Hela helgen tänkte jag bo med mina föräldrar hos morfar, jag njuter vid tanken på en lugn helg med få krav. Kanske bakar jag en kaka i ett rent kök, förmodligen spelar jag lite piano, kanske läser jag lite böcker, kanske får jag äntligen lite pluggro. Träffa mamsen och pappsen. Promenera. Vila. Ah. Det blir fint.

Inga kommentarer: