måndag 26 mars 2012

De senaste dagarna

  • Jag har fått umgås med så fina vänner.
  • Jag har upplevt grönt gräs.
  • Jag har tjänat typ 200 kr på att få ligga och dra mig en timme extra i sängen (försenat tåg + liggvagn = inte helt fel ändå).
  • Jag har suttit bland en djungel av krukväxter och känt att det är så jag vill ha det.
  • Jag har firat Es födelsedag.
  • Jag har fått träffa många av mina vänners vänner och sambos och kombos, såna som man hör ofta om. Äntligen har jag ansikten till namnen!
  • Jag har upplevt att helt plötsligt inse att nästintill HELA sulan lossnar från skon på en gång. Opraktiskt när man befinner sig ca 100 mil hemifrån.
  • Jag har insett att Stockholm inte alls behöver ha en sån läskig storstadskänsla överallt som jag trodde.
  • Jag har ätit vårens första uteglass.
  • Jag har fått årets första färgskiftning i huden vid urringningen.
  • Jag har träffat Hållands-E för första gången på 1,5 år.
  • Jag har ätit nybakta scones i en park på en filt med fina vänner. I parken fanns väldigt många andra personer av alla de slag, och jag kom på mig själv med att tänka att där fanns alla (just det, alla) lyckliga människor. Det stämmer säkert inte, säkert gömmer det sig massa hjärtesorger och stressande plikter innanför många solleenden, men det syntes inte. Jag tänkte att man automatiskt blev lycklig (och lyckad?) bara man hängde i den parken varje söndag. Jag njöt i alla fall, men är nog ganska glad att jag inte behöver hänga där exakt varje söndag för att bli lycklig.
  • Jag har bakat och ätit en röd kaka med vinäger i, macarones och godisfyllda kladdkakemuffins.
  • Jag har pratat och jag har lyssnat.
  • Jag har insett att det inte är någon hit att ta en åksjuketablett sent på kvällen innan den förmiddag man ska göra en labb.
  • Jag har haft det väldigt bra.

Imorgon måste jag göra ett superryck för att hinna med mig. Bäst att ladda med sömn först.

Inga kommentarer: