söndag 18 mars 2012

Tack för den häääärliga helgen

Jag har haft en fantastisk helg. Jag har bott hos J, och vi har fått så mycket tid att prata att vi har tagit oss igenom uppdatering och fått massa tid över till annan typ av prat. Igår tog vi en långpromenad i vårsolen till ett spa, där vi laddade om batterierna och låtsades som att vi låg i solstolar på en strand på Mauritius. Promenaden tog oss till nya okända delar av Umeå, och vi gick på vårleriga grusvägar mellan stora, snötäckta fält, genom mysiga skogspartier och längs med älven, vars isar börjar spricka upp. Vi såg hus som såg ut som gamla stugor som låg mitt bland stadsbebyggelsen, vi såg en liten blomsteraffär med tillhörande växthus som kändes som utomlands.

Efter en hääärlig söndagsfrukost var det pluggdags. J fick pluggbesök, och jag begav mig hemåt för att börja försöka sätta mig in i proteinernas underbara värld. Halvvägs hemma kom jag på att jag kanske till slut skulle slå slag i saken att plugga hemma hos min andra vän J, så efter ett kort telefonsamtal så köpte jag med mig en rulle Singoalla och satte mig tillsammans med henne vid hennes köksbord och var duktigare än någonsin hittills under den här kursen. Sen blev det promenad och prat och mat och glass och såna bra saker, tills jag kom hem lagom för att skriva ihop en spanskaöversättning i sista minuten (7 minutrar till godo!), den hade jag visst råkat glömma bort.

Nu laddar jag för en kort men intensiv skolvecka innan jag ska åka på semester till vänner, längtar! Hehe, vem har sagt att det är nödvändigt att tentaplugga hela tiden, eller ens dagarna innan tenta..?

Helgens minus har varit att jag har insett att de "perfekta" vinterskor jag införskaffade mig i höstas inte är så perfekta. Jag vet inte ens om sulorna kommer att sitta kvar hela vinterskosäsongen ut, just nu har jag ett tjockt lager grus och lera mellan inner- och yttersula. Det känns fel att man ska behöva förbruka mer än ett par skor på en säsong, nästa gång jag köper skor blir det nog kvalitetsgrejer istället.

Godnatt!

Inga kommentarer: