torsdag 1 mars 2012

Kompetens

Idag fick jag äntligen tag på de personer jag har försökt ringa i dagarna tre i mitt sommarjobbsökande. Oj vilken lättnad. En av personerna sa att jag hade kompetens. Vilket underbart ord! Med den kompetensen jag besitter borde jag absolut söka jobbet tyckte hon. Jag har gått och känt på ordet hela dagen. Det känns ganska häftigt att faktiskt ha kompetens till ett jobb man vill ha. Och att höra det från en personalchef istället för en väldigt välmenande och peppande förälder eller vän. Och nu är jag supersugen på att jobba inom skogsindustrin i sommar. Kanske hela livet? Oj vilken stor tanke.

Nu lyssnar jag på Ingemar Olsson. Han är klok och sjunger om att ta en liten bit i taget. Att man inte ska ha för stora krav, ta det mer lugnt istället. Och att den plats man har i församlingskroppen kanske verkar ordinär, men är man den trogen och tar en liten bit i taget så blir det så himla bra. Klok som sagt.

Inga kommentarer: