fredag 9 januari 2009

Fixat

Saker och ting börjar ordna upp sig. Och igar kom det efterlängtade mailet. "Du har fått en projektplacering". Ahhh! Det tog ett tag innan jag vågade öppna mailet. För när jag väl hade läst skulle jag ju inte längre kunna tänka "jag borde ha valt nånting annat i första hand...". Men till slut tog jag mod till mig (jag hade ju inte obegränsat med tid heller, så det var lika bra att ta tag i det, även om jag inte hade någon mer i huset som skulle kunna ta hand om mig om jag skulle svimma), och öppnade! Det var inte så mycket jag fick veta, men ett namn och en adress på en skola som jag ska jobba på! Och på något konstigt vis känns det lättare att jobba på en skola nu när jag har ett namn på den, än det gjorde innan. Nu känns det lite mer som om dom vill ha mig, och faktiskt är beredda på att ta emot av det lilla jag kan ge. Hur nu all den känslan kan komma av bara ett litet namn, men bra var det i alla fall! Och det bästa var nog staden jag ska vara i. Typ 8 mil norr om Bangkok, det tar typ två timmar med buss, vilket känns ganska perfekt. Inte i huvudstaden, men ändå tillräckligt nära för att enkelt åka dit över en helg, eller till och med bara över en dag. Och då är det väl inte mest själva storstaden jag vill åt, utan mer en viss person som bor där. Staden jag bor i är en gammal huvudstad, så det finns mycket gamla ruiner. Verkar fint!

Igår kändes allting helt plötsligt så nära. Både att jag fick veta vart jag ska, plus andras förberedelser inför framtiden gjorde att det kändes på riktigt så att det sved en del i hjärtat. Suck.

Något annat som har ordnat upp sig är resan till stockholm nu till helgen. Jag hade tänkt att ta en nattbuss, men när jag skulle boka upptäckte jag att jag hade kollat på fel dag, då blev jag så less så jag gav upp bokningsförsöket. Skulle jag åka buss på dagen istället så var jag tvungen att åka redan vid tolvtiden, och då skulle hela dagen försvinna, och jag vill inte vara borta mer än nödvändigt nu! Efter ett tag bestämde jag mig för att ta ett lite dyrare nattåg istället, men när jag äntligen kom till en dator för att boka det så var dom biljetterna slut! Gah. Till slut hittade jag ett kvällståg, så jag kunde åka först vid sextiden och komma fram vid elva, då fick jag i alla fall lite mer dag hemma, och det var till och med billigare än bussen. Men jag är inte garanterad sittplats, hm.. Hostel och hembiljett löste sig också, även om det billigaste som jag hade kollat på för några dagar sen självklart var slut. Ja, det var det här med att vara ute i god tid... :P Men det är i alla fall fixat och klart nu, slipper tänka på det mer! :)

(Varför addar konstiga människor som jag inte känner mig på fb? Varför skulle jag så gärna vilja bli vän med en fd Disneyanställd?)

Det känns som att många av mina dagar är ganska likadana. Mig gör det ingenting egentligen, och det kommer väl bli ändring snart, men det blir lite väl mycket datortid kanske. Fast jag tror jag har glömt bort vad som annars finns att göra här hemma, om man inte har en aktivitet inplanerad. Promenera, dator, städa... Mer? Kanske läsa en bok, jag har ju faktiskt flera som jag kanske skulle ta tag i. Eller plugga lite thai, eller läsa om Thailands kultur och grejer, eller läsa om Thailand i LP som jag fick låna idag. Hm.. Det finns nog mycket jag nog borde göra. Men borde gör ju att det känns så mycket tristare. Jag kanske ska ta och duscha...

Inga kommentarer: