söndag 18 januari 2009

Vardagsförsök, fast det är ju söndag

Idag har varit en ganska mycket sakna-dag. Ungefär från det att jag vaknade på morgonen, innan jag klev upp ur sängen. Suck. Och det känns som ett så jobbigt alternativ att bara lära sig att hantera, problemet är att det är det enda alternativ som egentligen finns. Förutom om det går att gripa efter det sista halmstrået, men det ger ju inget mer än att det känns lite bättre tillfälligt. Men det går säkert lättare när jag har mer som händer runtomkring mig, och allt inte är så hemmavanligt så jag tror att det är som vanligt och jag blir besviken när det inte är det.

Idag har jag i alla fall lyckats hålla mig ganska sysselsatt, det är bra! Med kyrkbesök först och fika och indiska och åhléns sen, det var bra! :) Fast jag blir lätt ganska rastlös, men det är bättre att vara rastlös och sysselsatt än rastlös och göralös. Då blir det bara att sitta och sega framför datorn eller läsa gamla sms, vilket inte känns så jättespännande när man redan har kollat på allt man vill kolla på internet och inget nytt händer på fb och man redan kan sina sms ganska bra.

Men nu har jag ganska bra planerat framför mig. Imorgon blir det lite thaifamiljpresentjakt här hemma, för att veta utbudet. Kan nog ta ganska mycket av dagen. Sen på tisdag ska jag hämta pass och visum i Stockholm, och förhoppningsvis hitta lite presenter där också. På onsdag är det planerat med A att ses på kyrkans hus för en del i böneveckan, det blir bra! :) Och sen börjar det väl nästan bli dags att packa och se till så att man har bra och tillräckligt anständiga kläder... Ojojoj vad konstigt det känns att det faktiskt är nära nu! Jag börjar känna att det ska bli skönt att komma iväg nu, kanske bra att jag fick en liten tid hemma som inte känns lika rolig som resten av jullovstiden, det hade kännts jobbigare att åka ifrån massa människor som är hemma och har roligt tillsammans och utan mig! :P

Nej, det ska nog bli bra det här, men tänk om min rastlöshetkänsla inte försvinner? Men det borde den göra, det går ju inte att den är kvar hur lång tid som helst... Jag fattar inte vad jag egentligen ska ge mig in på.. Såg några bilder idag från en svensk tjej som är utbytesstudent i Thailand det här året, det gjorde det lite mer verkligt. Men det var mest bilder från resor, och det är så lätt att jag börjar tänka på bara resande i landet. Men den stora grejen är ju egentligen att bara vara på ett och samma ställe, men jag har sååå svårt att föreställa mig det! Jaja, jag märker väl hur det blir.. Skönt blir det nog i alla fall första veckan när jag får träffa en jag "känner" och sen bara vara på läger och inte förväntas kunna nånting, utan bara få lära mig massa saker. Det ser jag fram emot! :) Och så blir det spännande att klara av flygresan helt själv, eftersom L valde att åka från Landvetter istället för Arlanda. Även om det hade varit kul med sällskap så känns det som en kul grej att klara helt själv också, och verkligen få bevisat för sig själv att man själv kan följa alla skyltar och så utan att bara följa sitt resesällskap!

Inga kommentarer: