fredag 23 januari 2009

Hets, stress, nervositet

Jag har en nervositet och stress som sitter långt uppe i halsen. Obehagligt. Jag är inte säker på vad den beror mest på, förmodligen är det en kombination över lite olika saker. Att avresan närmar sig med stormsteg, att jag snart kommer att stå där vilsen och förvirrad (?) på Bkks flygplats, att jag inte har koll på allt som ska ordnas och fixas innan, att jag inte har koll på packningen, eller vad det kommer att väga, eller om jag har allt som jag kommer behöva ta med mig. Kommer jag att komma ihåg alla småsaker som jag kommer på stup i kvarten att "just ja, det måste jag göra också!", kommer jag att hinna det, kommer jag att komma på i tid att jag faktiskt måste göra vettiga saker och inte göra som nu, sitta bort tiden vid nåt så meningslöst som en blogg eller fb? Jag är ganska bra på att göra allt i sista minuten, men om det är mycket som ska göras då så krävs det ibland flera minuter. Man kan inte göra allting samtidigt på samma sista minut. Och kommer min helg bli som jag innerst inne hoppas på, eller kommer jag få stå där lite halvbesviken och inte kunna fokusera på det jag egentligen måste göra och ta tag i? Snart får jag nog veta, eller i alla fall en ledtråd, kan vara alltifrån vilken minut som helst till om några timmar, nervös! Och hinner jag egentligen det jag helst vill? Fast allt går bara man vill, eller? Och man kanske inte behöver sova så mycket på slutet om det skulle krisa. Fast för lite sömn blev ju ganska förödande sist jag var i den här situationen, panik och gråt och hets.

Jag har haft så många dagar nu när jag har kunnat göra massor, men har jag gjort nånting? Nej, knappt nånting har jag lyckats åstakomma! Har istället suttit och tänkt på vad jag skulle vilja göra, men det leder ju ingenvart! Var på stan igår med en handlingslista, men inte ens dom grejer som kändes självklara, och som bara skulle vara att plocka upp, lyckades jag införskaffa!

Hets hets hets. Och mina händer luktar kaffe, det luktar äckligt. Och ikväll är det skattjakt och jag ska vara där jättetidigt och förbereda, och nu borde jag verkligen hitta en tom cdskiva (gah vad värdelöst det känns att offra en hel skiva för bara några bilder som ska in och framkallas! Vill hitta en som man kan bränna flera gånger..) för att sen kunna åka och framkalla bilder, köpa glaspresent, kanske thailexikon, solkräm, skatt, mat?, dagbok?, almanacka? ojojoj, hur ska jag hinna och kunna välja, ahhh....

Inga kommentarer: