onsdag 7 januari 2009

Slarvmaja som trots allt kommer att bli vaccinerad

Ahh, vid den här tiden om tre veckor sitter jag på planet till Thailand! Jag blir lika förvånad varje gång när jag kommer på att jag säger hejdå till någon jag inte kommer träffa förrän om ett halvår. Och idag har jag äntligen påbörjat mina vaccinationer! Det är bra med kontakter.. :) Men lite pinsamt när kontakternas första (och kanske enda hittills?) intryck av mig blir att jag är en slarvmaja. Jag som brukar tycka att jag är en ganska ordningsam person, om man bortser från min rumstädning. Fast jag kan ju inte heller förneka att jag har varit rätt slarvig den senaste terminen. Fast egentligen började väl min ordningsamhet försvinna redan när jag började komma för sent hela tiden, och det var väl för ett år sen, kanske två? Och sen har det bara gått utför, haha. Men kan det kanske ha att göra med att alla egenskaper, eller i alla fall vissa, är relativa? Och när alla andra har så mycket mer koll än jag så dels så verkar jag ju ha mindre koll i jämförelse, och så tror jag att jag slappnar av. Jaja, pinsamt känns det i alla fall, men skönt att jag slipper oroa mig för dom där vaccinerna mer. Fast det blev tydligen lite mer ihoptryckt än det ska vara mellan sprutorna, men det verkar funka. Och idag ska jag till pappas jobb och förbereda inför en tredje vaccination, och sen är det bara nåt som ska skrivas ut som jag ska dricka om två veckor. Phu.

Bussen till Arlanda är nu bokad, och jag börjar känna mig ganska nervös. Tyvärr känner jag mig inte lika laddad som vissa andra verkar vara, men det kanske kommer. Och jag kan skylla på att jag ju precis har varit ute och rest, jag känner ju mig inte uttråkad nu. Hade det varit för ett år sen hade jag nog kännt mig mer laddad, och det är väl ungefär i den situationen hon sitter i, eller jag vet ju inte alls, men det är troligt att det är mer liknande den i alla fall.

Jag tror det vore en grej om jag visste att jag bara kunde få åka dit och vara hur liten som helst, men nu känns det som att jag ska dit och kommer känna mig liten och okunnig, men jag måste ändå försöka vara vuxen och ansvarsfull och kanske leda nånting på nåt vis. Ojojoj, vad har jag gett mig in på egentligen? :P Men men, jag måste ju klara mig igenom ett halvår, och klarar jag det så kommer jag klara vad som helst sen känns det som, så det ska nog gå. Phu.

Men innan storresan så har jag en liten minisemester att se fram emot, det ska bli jättekul! :) Plus förberedelsedagen i stockholm inför storresan, det ska bli spännande. Och så får jag bo lite på hostel och känna mig på resande fot igen, det känns bra :)

Men den andra kanten närmar sig, den första gick bra att ta sig över, men man vet aldrig med en ny kant. Och den här kanten känns lite större. Men men, det är väl bara att vänta och se...

Men oj, nu hittade jag nånting som inte hör hemma i mitt hus, jag är inte den enda som glömmer saker, skönt! ;)

Inga kommentarer: