söndag 16 oktober 2011

Awardkedjan

Jag blev awardad av wormship, oo så fint! Så nu ska jag svara på frågor, spännande. Here we go:

1. Varför började du blogga?
Jadu, det kan man ju fråga sig. Det började nog med att många kompisar började blogga och samtidigt börja tjata på mig att skaffa en blogg. Långsamt bearbetade jag idén i mitt huvud, och till slut, när studenten med allt vad det innebar var överstökad, fick jag mycket tid över, och jag bestämde mig för att testa. Redan innan hade jag börjat tänka meningar som hade kunnat passa in i en blogg, men jag hade ingenstans att göra av dem. Först var det ingen alls som visste att jag hade en blogg, och jag var inte ens säker på att jag tänkte berätta det för någon ens. Men när jag kände mig lite tryggare i skrivandet så började jag berätta att den fanns för folk som stod mig nära. Jag är fortfarande oftast en fegis när det handlar om att berätta för folk att jag bloggar, och jag är inte så lätt att googla rätt på, även om det har hänt. Jag kan i alla fall inte låta bli att tycka det är roligt att skriva av mig då och då. Efter det senaste nyåret tänkte jag sluta blogga, eftersom jag tyckte att jag aldrig hade något intressant att skriva. Men jag saknade det. Jag saknade att få berätta saker för alla och ingen, jag saknade att få en anledning till att formulera mina tankar på ett någorlunda förståeligt sätt. Dagboken räckte liksom inte. Så några några månader senare kom tillbaka till bloggandet. Jag resonerade så att jag tycker det är roligt att skriva, men eftersom jag inte tvingar någon att läsa så är det väl inte hela världen om jag inte skriver så spännande. Så nu är jag tillbaka och är glad över att jag vågade komma tillbaka till bloggvärlden!

2. Vilka bloggar följer du?
Mest vänners och syskons bloggar. Någon bekants blogg som är så himla trevlig, och som ofta har så himla bra låtcitat som rubriker (en gång när jag hade tråkigt gjorde jag till och med en spotifylista med dessa låtar, men jag tycker det är lite pinsamt att jag gick så långt). Och så läser jag Underbara Claras blogg också.

3. Vilken favoritfärg har du?
Blått har alltid varit min färg, men så blev jag kräkasless på det ett tag. Till exempel i Sydamerika när alla mina klädesplagg och min ryggsäck var blåa, svarta eller gråa. Lättmatchat, men oo så tråkigt! Efter att ha fått en ljusrosa kofta av E på en bytesdag så blev jag kär i den färgen, men just nu vet jag inte vilken färg som är bäst. Blått är bra, rosa är bra, grått är skönt på kläder de dagar man är trött, en klatchig mörk turkos kan liva upp och tar fram mina ögon bra. Lila är en färg som jag börjar bli lite nyfiken på nu, den tål att utforskas!

4. Vilken favoritfilm har du?
Mitt inövade snabba svar är Eternal sunshine of the spotless mind, för att det är drama och romantik och man måste tänka för att hänga med. En film som jag var alldeles förundrad över efter att ha sett är Memento, den skulle jag gärna se igen för att se om jag blir lika förundrad över den en andra gång. The Notebook är också en otroligt fin film!

5. Vilket land drömmer du om att besöka?
Oj, många tyvärr. Jag har alltid haft någon slags fixering vid Latinamerika, och den tog inte slut ens efter två satsiga resor dit. Så jag skulle vilja resa i Patagonien i Chile och Argentina och göra en ordentligare resa genom Centralamerika, Nicaragua känner jag till exempel en dragning till just nu. Och gärna tillbaka till något land jag har varit i där, till exempel så slår mitt hjärta väldigt varmt för Guatemala fortfarande. Annars så är jag väldigt sugen på att åka till Kina, jag vill åka tillbaka till Thailand, jag vill hälsa på kompisar i Europa, särskilt i Tyskland och Danmark. Nya Zeeland och Island har länge varit resedrömmar, även om de har överskuggats lite av andra drömmar på sistone. Jag skulle gärna resa i något östafrikanskt land, eftersom jag har så många kompisar som har förälskat sig i den delen av världen. Jag vet inte var jag ska börja i mitt resande, och jag har en känsla av att det inte kommer att ta slut på resedrömmar för mig. Men det vill jag nog inte heller.

Och nu ska jag skicka vidare den här awarden! Spännande spännande, det blir till... (trumvirvel) Klara!

Inga kommentarer: