söndag 16 oktober 2011

Helg med alvedon, kaffe och prinsesstårta

Det har varit en bra helg. Med mamma och pappa och mormor och morfar. Men trött har jag varit. Först berodde det på för lite sömn, sen berodde det på att jag lät kroppen komma ikapp. Men mycket alvedon, mycket nässpray, mycket kaffe och mycket prinsesstårta kan klara en hel del!

Vi firade min födelsedag också, jag som nästan hade glömt bort att jag har fyllt år. Massa paket blev det, bland annat ett par träningsbyxor som på något magiskt vis får mina lår att se vältränade ut trots att jag inte har tränat ordentligt sen i maj. Fantastiskt, jag längtar tills jag får svassa omkring i dem bland folk och känna mig cool. Ungefär lika cool som alla andra på iksu.

Under helgen har jag känt mig dålig för att jag inte har pluggat så mycket. Men när jag väl fick mina timmar nu i eftermiddag så blev det inget gjort i alla fall. Jag skrev av facit på fråga 1b), jag insåg att jag inte förstod fråga 2, och jag dissade fråga 3 eftersom jag insåg att jag aldrig skulle komma på det själv. Fast till slut skrev jag av facit på a)-uppgiften och förstod faktiskt. Nu har jag suttit i 5 timmar och ska nog snart skriva av facit till fråga 3b). Gha vad hopplöst det känns! Jag hade lika gärna kunnat göra något roligare de här timmarna. Kanske blir det att jag nollar mitt första prov imorgon, det skulle inte förvåna mig. Det värsta är att jag knappt orkar bry mig. Kanske ska jag sova snart.

Och eftersom jag är en tönt så lyssnar jag på Du kanske var på Holmön just nu.

Inga kommentarer: