torsdag 27 oktober 2011

Och give oss frid.

Idag var jag jätteduktig. Idag bestämd jag mig för att inte känna mig stressad. Skit i skolan om det förstör min hälsa. Inte ens när läraren sa att jag behövde ligga i ordentligt idag för att hinna klart, så tog jag åt mig. Han visste ju inte hur jag mådde. Och jag som alltid brukar göra som läraren säger i vanliga fall. Jag andades inåt och utåt, jag tog en sak i taget, jag tog mig tid för folk som pratade med mig. Istället för att försöka göra nytta när jag skulle vänta på att mina ämnen skulle koka och reagera med varandra tog jag tillfället i akt att vila lite. Hänga lite vid bänken, glida runt lite bland människor jag mår bra av. Och sakta men säkert så kände jag hur någon slags stabilitet kom tillbaka.

Hann jag så mycket som jag borde för att fullfölja den här veckan med flaggan i topp? Nej.
Gick världen under? Nej, inte det heller. Men oj så mycket bättre jag mår idag jämfört med igår.

Inga kommentarer: