lördag 22 oktober 2011

I väntan på effektiviteten

Det här med spontana interaktioner med människor som ger energi är inte alltid lika lätt som jag skulle önska att det var. Inför den kommande söndagskvällen har jag inte mindre än fyra gånger tvingats hejda mig i sista sekund för att inte föreslå en tekväll med olika vänner som ger energi. Och nu finns det även en filmkväll och en gudstjänst som jag skulle vilja gå på då. Men som vanligt så har jag planerat in alldeles för mycket för helgen, så förmodligen kommer jag behöva använda den tiden till att börja komma ikapp med pluggandet. Och jag har börjat inse att det är väldigt viktigt att hinna sova ordentligt då och då också. Men man kan ju hoppas på att jag får ett effektivitetsryck så jag kan unna mig att göra nånting roligt! Mina planer att isolera mig tre veckor innan tenta för att hinna förstå och memorera kursen verkar inte gå så bra. Till råga på allt så börjar samvetet pocka på mig för att jag aldrig har tid för någon någon gång.

Idag har jag i alla fall pluggat spanska med J, det var roligt att hinna ses lite mitt i all vår hets! Kul att vi har saker att plugga ihop igen, såhär 6 år sen sist eller så. Nu har effektiviteten avstannat totalt och jag väntar på att koffeinkicken ska infinna sig (jag tror på Js teori om fyra timmar efter koffeinintag!) för att jag ska orka fokusera ögonen på skärmen och tankarna på fonetik.

2 kommentarer:

Joe sa...

Åmenå, jag visste inte att din blogg var återuppstånden! Se där!

Ge Mig Lite Frisk Luft Tack sa...

Haha, ja se där! Jag har väl inte varit så tydlig med återuppståndelsen, bara en kryptisk statusrapport på facebook en gång i våras. Men välkommen hit! :)