torsdag 13 oktober 2011

Bra och sämre

Bra saker just nu:
- Bra stämning i klassen, folk som bryr sig om. Jag som bryr mig om på ett bra sätt.
- Mamma- och pappahelg i antågande, vilket innebär att jag kan få leka litet barn igen. Och så blir det mormor och morfar och fikan och födelsedagsfirande och sånt mys. Plugga i ett hus utan internet, det känns som en fantastiskt bra idé.
- Filmkväll imorgon, vilket känns som den form av avslappning som är kanske mest effektiv, eftersom det är kravlöst att titta på film men man umgås ändå.

Sämre saker just nu:
- En förkylning som överväldigade mig bara några dagar efter det att den förra förkylningen försvann. Den har satt sig i öronen, och nu har det känts som att jag har bomull i öronen i tre dagar.
- Att jag känner att jag skulle behöva plugga varenda stund som inte redan är uppbokad i min kalender de närmste fyra veckorna. Om nästan fyra veckor är det tenta, och om jag ska ha någon chans att förstå vad jag håller på med innan dess (och innan jag så småningom ska jobba med det här!) så känns det som att det är det enda sättet. Hejdå omvärlden på ett tag liksom.
- Att jag inte orkar plugga så mycket som jag skulle behöva. Just nu till exempel, jag slösar säkert 10 minuter på att skriva det här blogginlägget. Suck.

På ett sätt är det kanske bra att jag är förkyld ändå, annars skulle jag kanske få för mig att satsa massa tid på att träna också... Eh, tack?

1 kommentar:

Karin sa...

Du har fått en utmärkelse! http://wormship.blogspot.com/2011/10/nagon-slags-utmarkelse.html