söndag 23 oktober 2011

Dagdrömmar och verkligheten

Jag tror jag dagdrömmer för mycket. Det är inte så bra när man tror att drömmarna är på riktigt, och man blir besviken över att de bara är påhitt.

Idag har i alla fall varit en trevlig dag. Jag sov ut utan att få den där spränghuvudvärken som jag fick förra veckan när jag vilade ut, sen cyklade jag ner på stan för att uträtta ärenden. Ärendena gick fort, och sen passade jag på att köpa den där Indiskaklänningen som jag har suktat efter så länge. Efter några andra berättigade köp på samma affär blev jag bjuden på ett presentkort, jippie!

Sen tänkte jag att det är viktigt med aktiv vila (alltså sån vila som inte går ut på att döstirra på en datorskärm), så jag gick in på ett café med en bok och hade en stund för mig själv. Sådär som jag så ofta längtade efter att göra i Guatemala, fast inte blev av så ofta som jag tänkte det. Men det går ju faktiskt att göra i Sverige också! Otroligt skönt och välbehövligt, utan något borde på mig alls, varken plugg, städa eller ens att vara trevlig.

Nu ikväll har jag sörjt de saker jag vill göra men inte hinner, insett att dagdrömmarna bara var drömmar och vitaminboostat mig med soppa. Inatt ska jag sova länge.

Inga kommentarer: