måndag 17 oktober 2011

Mera skogen!

Jag är glad. Jag har varit i skogen igen. På en helt vanlig måndag eftermiddag, bara sådär! För att fira att duggan är gjord. Plockat tranbär med K. Tranbär innehåller massor med vitaminer och antioxidanter, så nu ska jag minsann bli frisk! Dessutom så dricker jag kamomillte nu, och det ska man tydligen också bli frisk av. Även om det läkarstudenterna sa att det fanns något farligt med det också, men som tur är så dricker jag ju vanligtvis inte såna mängder med just kamomillte. Gott är det i alla fall, det smakar Guatemala.

Men hur som helst, skogen är riktigt bra. Nu finns det lite idéer om något så nördigt som en kemihajk. Att gå till en fin plats i skogen, tända en eld, och sitta och grilla korv och diskutera kemi. Sen sova ute och komma tillbaka till lektionerna dagen efter. Nämnde jag att den här kursen gör en lite fixerad och att man inte har tid med så mycket annat? Så då får man slå ihop istället. Oj vad mysigt det skulle vara! Jag hoppas att det blir av. Det känns som en sån grej som alldeles för lätt skulle kunna rinna ut i sanden, alternativt att folk hittar för mycket problem med idén. Men jag tycker att det skulle vara fantastiskt. Och jag är glad att det finns folk i min närhet med samma skogslängtan som jag. Idén var inte ens min från början.

Mindre krogen - mera skogen! Fina slagord.

Inga kommentarer: