fredag 11 maj 2012

Fredag

Snart ska jag ha min spanskakonversation. Jag trodde att jag skulle ha den klockan ett, i såna fall hade jag varit klar vid det här laget. Men när jag satt inloggad på den "virtuella mötesplatsen" där vi skulle prata så var det ingen annan som dök upp. Trots att min lärare hade sagt att det var då jag skulle vara där. Så nu går jag och väntar tils klockan blir kvart över fyra istället, då nästa konversation skulle vara. Jag råkar gå och hoppas på att det inte ska bli något av det hela, jag undrar om jag borde förbereda mig mer, jag undrar om jag orkar förbereda mig mer. Vill ha det överstökat.

Igår var jag på sittning, det var så himla trevligt. Jag hade en sån där kväll när jag kände mig snygg och sprudlade av självförtroende. När jag minglade runt och var övertygad över att alla var överlyckliga (jaja, typ i alla fall) över att få prata med just mig, och jag kände att jag kunde prata lite med vem som helst. Det var en sittning som kårengagerade var speciellt inbjudna till, vilket gjorde att folk inte kom dit med sina bästa kompisar för att sedan stå i ett hörn och prata med sina bästa kompisar, utan det var många som hade lite lösa relationer till varandra, vilket gjorde mingelklimatet väldigt trevligt. Jag kände mig inte heller för bunden till ett hörn av dem jag pratar med mest, vilket var skönt. Att det kan vara så befriande och energigivande att umgås så prestigelöst ibland!

Nackdelen med den trevliga kvällen var att det var väldigt tungt att vakna för att gå till skolan i morse. Och nu är jag alldeles för outsövd för att klara motgångar (till exempel spanskagrupper som inte dyker upp på den virtuella mötesplatsen). Undrar om jag är tillräckligt utsövd för att prata spanska?

Saker som gör mig glad är i alla fall att ikväll kommer fina vänner hit, jag ska göra typ världens godaste tårta, jag fick tillbaka ett bra resultat på förra veckans mattetenta, den jag bryr mig mest om i klassen fick ett ännu bättre resultat på denna mattetenta och imorgon är det återspark, vilket ska bli jätteroligt. Och det sägs till och med att det ska bli sol imorgon. Yeah.

Inga kommentarer: