onsdag 23 maj 2012

När uppdrag tar slut

Jag är en person som lätt blir sentimental. Nyss har jag haft mitt sista styrelsemöte för läsåret. Sista styrelsemötet som ordförande för den här sektionen. Och nu har jag en liten sorg i hjärtat. Vore jag inte så stark så skulle jag nog gråta en liten skvätt. Lite konstigt, för egentligen är det nog inte så farligt. Det brukar ju alltid finnas möjligheter att styra upp och dra ihop saker, så får jag abstinens så löser det sig nog. Och att skriva ut möteshandlingar gång på gång är inte riktigt det jag tycker är roligast i hela världen. Men ändå. Slutet på en era. Slutet på att känna sig viktig?

Nu har jag jätteont i huvudet, och imorgon ska jag sitta typ hela dagen i ett labb som ger mig ont i huvudet. Jag gruvar mig. Elektroniklabbet är inte alls lika roligt som kemilabbet eller biologilabbet. Jag har nog valt rätt linje, med väldigt lite elektronik i förhållande till matten och kemin. Tur i alla fall att jag har bra sällskap imorgon som kan göra det hela lite roligare. Synd bara om labbet suger ut all energi ur mig så jag inte orkar umgås trots trevligt sällskap. Bäst att ladda med sömn kanske.

Inga kommentarer: