söndag 20 maj 2012

Ja må hon leva i mer än hundrade år

I helgen har jag varit och firat min farmor som har fyllt 90 år. Jag tycker att hon är så himla häftig! På kalaset kom några gäster från USA som inte pratade svenska. När farmor fick höra att de skulle komma satte hon genast igång med att läsa en bok på engelska, för att fräscha upp språket lite, och sen minglade hon glatt med dem när det var dags för fest. I present fick hon en utlandsweekend. Hur många 90-åringar klarar det liksom? Snart får vi ändra texten på ja må hon leva tror jag.

Det var roligt att få träffa lite släkt! Vissa kusiner hade jag inte träffat på fyra år, alldeles för mycket! Jag fick mingla lite på spanska, det är så roligt när jag hör att det kommer ut en ström spanskafraser ur min mun, men så tråkigt när jag tror det ska komma ut något men jag inser att jag har glömt för många ord. I sommar ska jag plugga spanska inför det bröllop jag ska på. Då blir det mycket spanska, och då ska jag minsann satsa på att prata direkt och strunta i att det inte alltid går!

Hej hopp, labbrapport! (Jag är superbra på att hitta ursäkter för att slippa göra tråkiga saker)

Inga kommentarer: