söndag 20 maj 2012

Vardagslyx - Lyxvardag

Imorgon om en vecka skriver jag läsårets sista tenta. På onsdag har vi det sista styrelsemötet. På torsdag den sista aktiviteten med de andra ordförandena. På fredag den sista aktiviteten för sektionen. Det närmar sig sommarlov. Det ska bli så otroligt skönt, jag behöver verkligen pusta ut.

Men samtidigt så längtar jag efter att gå till skolan imorgon. Det fanns en liten tråkighetsklump i mig när jag lämnade skolan i onsdags och visste att jag inte skulle dit på hela fyra dagar. Skulle jag bara få vara ledig på kvällarna och helgerna, att det räckte att plugga heldagar i skolan, så skulle så mycket vara så himla bra!

Det känns bra att det känns så. Det är lyxigt att få längta efter mycket som kommer hända,att så många små vardagssaker känns så roliga. Det är skönt att slippa gruva sig inför skolstarten i höst. Än en gång gläds jag åt att jag får komma tillbaka till det jag lämnar, att läsårslut inte behöver innebära uppbrott på riktigt. Annat än uppbrott från mitt korridorsrum kanske. Jag kommer bo här ungefär tre veckor till, sen är det klart. Undrar hur många gånger till jag kommer behöva städa bort efter resten av folket i mitt kök? Man borde nog kunna räkna dem på fingrarna snart.

Inga kommentarer: