fredag 13 januari 2012

Fredagkväll

Umeå har visat sig från en bra sida den här veckan. Trots intensivt, trots att jag inte har haft många stunder alls att sitta ner och göra ingenting så har det varit en trevlig vecka. Förutom när jag har varit för trött. Till exempel i onsdags, då jag var så trött att jag knappt kunde formulera en tanke i min hjärna. Opraktiskt till exempel när man ska skriva labrapport två och två, så tröttheten går ut över andra, eller när man bara ska vara social. Jag insåg att jag svarade saker på reflex utan att knappt ha tagit in medvetet vad personen jag pratade med sa. Obehagligt. Imorse när jag vaknade och kände mig för trött så blev jag nästan lite förtvivlad, jag hade ingen lust att inte orka! Undrar om jag har börjat bli gammal, jag brukar ju vanligtvis tänka att det bara är att härda.

Nu är det helg. Det är skönt. Fast jag måste ändå plugga mest hela tiden, men förhoppningsvis kan jag få sova ut lite. Och kanske kan jag få slippa göra något vettigt en kväll först? Snälla? Latisjag. Men jag tror nog att jag gör mig lite te, tar fram ett par digestivekex, virar in mig i en filt och sjunker ner i The Happiness Hypothesis en stund nu. Ah. Låtsas som att världen med dess borden inte finns.

Inga kommentarer: