fredag 6 januari 2012

Kaosdrömmarna

Inatt drömde jag att jag skulle hålla i ett styrelsemöte. Allt blev kaos, alla pratade i mun på varandra, och när de insåg att jag inte lyssnade på alla samtidigt så gick de ifrån mötet. Ett stort gäng försvann helt, iväg till sina lektioner utan att jag ens märkte det. Jag kunde inte hålla ihop nånting alls. Jag vaknade jättestressad och tänkte "jag måste styra upp det här och tänka ut hur jag ska göra NU!". Men sen kom jag till sans, jag ska ju inte tänka på stressande grejer när jag ligger i sängen och ska sova.

Så jag släppte styrelsetankar och somnade om igen. Några timmar senare drömde jag att jag var tillbaka i mitt korridorsrum i Umeå. Någon hade varit där och ställt dit grejer: ett bord med en duk som var av samma tyg som mitt överkast. Jag tyckte det var obehagligt att någon hade varit där utan att jag visste om det. Sen upptäckte jag att dörren till rummet i själva verket var ett myggnät, och att det sprang jättemycket folk genom korridoren hela tiden. Till råga på allt så envisades folket, vilket i princip bara bestod av främmande män, med att titta in och ropa på mig. Och jag som bara ville vara ifred och ha lite privatliv! En katt släpptes lös och försökte fångas in, men den sprang bara fram och tillbaka jättejättefort. Det var kaos där också. Det var skönt att vakna från den stressiga natten. Men idag har huvudet och kroppen inte riktigt varit på min sida.

Jag vet inte om jag är riktigt redo att lämna den trygga och lugna jullovsdvalan än.

Inga kommentarer: