torsdag 2 februari 2012

Bonustid

En varm kikärtsgryta efter en kall skidtur. Det känns bra. Dessutom har jag varit jätteduktig och ringt om sommarjobb och letat möjliga helger för att hälsa på folk. Att styra upp ger en sån bra känsla! Och skoldagen har inte ens börjat än, vilket gör att det känns som att jag har gjort allt det här på någon slags bonustid.

Det känns som att jag faktiskt nästan hinner med det mesta jag vill göra nu. Även om jag önskar mig bonusdagar ibland. Men det känns lite som att det är ett litet problem att jag lyckas känna det först när jag går i skolan två timmar per dag och jag utgår från att det är sant att man inte behöver plugga så mycket mer än det. Hur ska det då gå när jag faktiskt måste göra vettigheter 8 timmar per dag? Hm, kanske passa på att göra roligheter nu och lära sig att prioritera bra sen. Det borde ju inte vara omöjligt, massa människor lever ju såna vanliga liv. Så får det bli. Nu ska jag till skolan!

Inga kommentarer: