tisdag 7 februari 2012

Ove-tisdag

Idag är det tisdag. Tisdagar är ove-dag, vilket innebär att en stor del av alla teknologer och naturvetare tar på sig sina overaller (ove är det lite coolare sättet att säga overall. Fast vanligtvis är jag inte så cool.). Eftersom jag tacksamt tar emot en dag i veckan när jag slipper kvalet att välja kläder på morgonen (vilka kläder kan motsvara dagens humör? Och som jag helst inte hade på mig igår eller i förrgår?) så brukar jag ofta ta tillvara på denna ove-dag, så även idag. Dock så glömmer jag bort att det är något lite ovanligt att ha på sig stora gröna byxor från vilka det hänger två ärmar och dinglar, och som är beklädda med stora bokstäver utklippta av blommigt tyg. Därför har jag gång på gång idag slagits av tanken "Är jag så ovanligt snygg idag att alla måste stirra efter mig så himla mycket?", innan jag har kommit på att det kanske inte var min skönhet som var häpnadsväckande. Det är ju skönt att det inte är något fel på självförtroendet i alla fall.

(Och åh vad jag längtar efter ett piano just nu, snälla ge mig!)

Inga kommentarer: