lördag 4 februari 2012

Fredagar är fint

Idag är det fredag. Jag har vardagslyxat och lunchat på stan, alldeles för mig själv. Lyxade ännu mer och köpte en jitterbugg till efterrätt, det ingick ju ändå påtår. Jag kom på att den där slags vardagslyx faktiskt var väldigt mycket vardag i Guatemala i somras. Men jag kom också på att man ju inte behöver åka till andra sidan jorden för sånt! Det har varit glad stämning i skolan, jag har varit på Step muskel, jag har träffat J, jag har ätit fantastisk hemmagjord citron-yoghurt-glass med blåbärspaj och jag har sett en film på spanska textad på spanska som jag förstod. Nu har jag tvättat lite, det är bra att man alltid kan spontantvätta efter klockan elva, eftersom det inte går att boka tvättstugan då. Fast jag hade kanske inte haft så mycket konkurrans såhär kring midnatt en fredag kväll. Imorgon ska jag på fest, och jag ska vara så snygg och peppad och trevlig har jag tänkt. Kanske blir det lite klättring imorgon, men först ska jag sova länge. Ah.

Det är iskallt ute, då strejkar huden på mina händer. Aj aj. Body butter ja tack. I övrigt så känner jag mig väldigt tillfreds precis just nu, förutom möjligen att jag har lite musiktorka. Ricardo Arjona kommer närmast att vinna, men jag längtar efter musik som tar mig med storm, och hans musik gör inte riktigt det. Jag blir mest glad för att jag förstår när han sjunger på spanska.

Inga kommentarer: