fredag 10 februari 2012

Flow

Idag har jag inte varit dödenstrött, trots kort natt och lång dag. Jag har känt en sån samhörighet med folk på min spanskakurs, och samhörighet är så trevligt! Och nu har jag förhoppningsvis avklarat en delkurs till av spanskan, varje delkurs känns som en seger! Jag vet inte hur övertygad jag egentligen var om att jag skulle fixa den här kursen. Särskilt inte under någon period där på hösten.

På eftermiddagen satt jag och spelade cello i sektionens lokal på universitetet. Det kändes lite busigt och spännande, som att jag egentligen inte hade rätt att vara där för att utöva sådana aktiviteter, men det var bra klang i rummet. Och ingen annan dök upp. Om det inte vore för att det är jobbigt att släpa cellon till universitetet så skulle jag kanske ta och spela där oftare? Det var så roligt att spela med orkestern ikväll, så jag myste vid tanken på att vi ska repa massa timmar imorgon. Min sträng hade släppt i kylan, och jag tvingades trotsa mitt dåliga grovstämma-strängar-självförtroende och fixa den. Jag vann över det dåliga självförtroendet. Det innebär att strängen inte gick av trots att den har gjort det typ hälften av gångerna jag har försökt grovstämma själv de senaste två åren (det är massa hundralappar dyrt att göra misstaget att stämma av en sträng), samt att det tog typ två minuter att stämma istället för att jag behövde stå där en kvart och svettas, som händer ibland.

När jag till slut kom hem från denna långa dag låg ett brev och väntade på mig i brevlådan, och för första gången under den här veckan kunde jag med gott samvete sätta mig ner och pusta ut för mig själv. Ah. En sån dag. Och nu ska jag gå och lägga mig, och det ska bli så himla skönt. Förresten så har jag träningsvärk i andningsmusklerna (tror jag, om det inte är något värre) idag. Undrar om man får bättre kondition av det eller om det bara betyder att jag har andats konstigt.

Inga kommentarer: