söndag 5 februari 2012

Hamburgarecraving

Idag var den enda mat jag kunde komma på att jag var sugen på hamburgare. Som tur var kom jag på det precis när jag var utanför en mataffär, annars hade nog risken varit överhängande att jag hade levt på mackor och smoothies idag. Möjligvis en varm macka till middag för att låtsas som att jag åt något annat än frukost. Men nu har jag äntligen ätit en hamburgare (den var fantastiskt god), och kanske kan jag tänka mig att ta tag i min dag snart. Eller så spelar jag cello fram till kvällsgudstjänsten och ignorerar min att-göra-lista ett tag till. Om jag redan nu får såna här allt-eller-inget-cravings, hur ska det då gå om jag någon gång blir gravid?

Idag har jag rosa nagellack på mig, vilket får mig att känna att allt jag gör med mina händer är lite mindre rejält och lite mer glamoröst än vanligt. Till exempel att öppna en förpackning.

Igår kväll hade jag det till och med trevligare än vad jag hade vågat hoppas på. Jag skrattade tills jag fick ont i magen och hittade en person som delade min Sydamerikaförtjusning, till och med så mycket att även hon läste spanska på distans utöver sitt vanliga program. Dessutom tror jag att jag uppförde mig okej, även om det känns töntigt att det ska vara en parameter värd att lägga märke till. Ska man inte kunna utgå från att man alltid gör det liksom?

Inga kommentarer: